Oferta zarządzania zdalnego nieruchomością wspólną
Oferta skierowana jest do wspólnot mieszkaniowych w małych i średniej wielkości budynkach, w których prowadzony jest zarząd właścicielski, czyli sprawami wspólnoty zajmuje się powołany zarząd.
Proponuję zdalne wsparcie pracy zarządu w dowolnym zakresie prac.
1. Prowadzenie ewidencji pozaksięgowej kosztów oraz zaliczek dla właścicieli, obejmującej w szczególności działania w poniższym zakresie:
- Ewidencja pozaksięgowa kosztów nieruchomości wspólnej i funduszu remontowego.
- Prowadzenie kartotek lokali.
- Aktualizacja zaliczek, zgodnie z obowiązującymi stawkami.
- Rozliczanie liczników raz na pół roku.
- Raport miesięczny dla zarządu obejmujący: koszty, stan zadłużenia lokali
- Sprawozdanie finansowe – roczne podsumowania przychodów i kosztów w części wspólnej, funduszu remontowym i indywidualnym lokali.
- Sprawozdanie finansowe dla US, bilans, rachunek zysku i strat – przygotowanie (bez złożenia)
- Sporządzenie planu gospodarczego na kolejny rok na podstawie przewidywanych kosztów.
Rozliczenia są prowadzone na podstawie przesłanych skanów faktur, wyciągów bankowych i spisu odczytów z licznika dostarczanych drogą mejlową. Archiwizacja oryginałów pozostaje po stronie zarządu wspólnoty. Bieżące kontakty w zakresie rozliczeń z właścicielami lokali odbywają się drogą mejlową.
Zarządca-online udostępni dla zarządu folder z uporządkowanymi skanami dokumentów oraz bieżącymi raportami miesięcznymi i podsumowaniami rocznymi.
2. Składanie do właściwej miejscowo gminy deklaracji w sprawie gospodarowania odpadami oraz bieżąca aktualizacja.
Podstawa składania korekt: zgłoszenia właścicieli drogą mejlową o zmianie osób zamieszkujących lokal.
3. Prowadzenie sprawozdawczości w zakresie:
– składanie CIT-8 do Urzędu Skarbowego w imieniu wspólnoty z wymaganym podpisem kwalifikowanym,
– składanie rocznych sprawozdań do Głównego Urzędu Statystycznego.
4. Przygotowanie zebrania wspólnoty
– przygotowanie planu obrad, projektów uchwał wymaganych ustawą oraz innych zgłoszonych przez zarząd,
– mejlowe zawiadomienie właścicieli,
– doradztwo dla zarządu w zakresie zwołania zebrania, prowadzenia oraz wymaganych formalności dla zachowania prawomocności zebrania i podejmowanych decyzji.
– uczestnictwo osobiste lub online za pośrednictwem wideokonferencji
Dodatkowo: doradztwo i pomoc w organizowaniu głosowań w innym trybie niż podczas zebrań.
5. Pilnowanie terminów i zlecanie przeglądów wymaganych prawem budowlanym oraz prowadzenie książki obiektu budowlanego.
Zarząd otrzymuje stały dostęp online do dokumentacji archiwizowanej.
1. Organizowanie przeglądów i prowadzenie KOB i archiwizacja dokumentów lub
2. Tylko prowadzenie KOB i archiwum online (wpisy na podstawie przesyłanych skanów protokołów).
6. Windykacja
Stałe monitorowanie wpłat właścicieli i regularne wysyłanie monitów w przypadku powstającego zadłużenia.
Informowanie i kierowanie zaleceń dla zarządu w kwestii prowadzenia windykacji – przygotowanie ewentualnej ugody.
Przygotowanie pisma – ostatecznego wezwania do zapłaty łącznie z naliczonymi odsetkami z zwłokę.
7. Ubezpieczenie wspólnoty – majątkowe i OC
Zawieranie polis w imieniu wspólnoty zgodnie z zaplanowanym i zatwierdzonym planem gospodarczym, pilnowanie terminów, negocjacje (tylko w przypadku prowadzenia ewidencji kosztów), zgłaszanie szkód, pilnowanie wypłat odszkodowań i ich księgowanie.
8. Pakiet wstępny
Formalności związane z rejestracją wspólnoty: NIP, Regon (jeśli wymagane).
Ustalenie sposobu rozliczeń i sporządzenie regulaminu do zatwierdzenia uchwałą.
Przygotowanie regulaminu porządku domowego zgodnie ze specyfiką wspólnoty do zatwierdzenia uchwałą
Doradztwo w zakresie przejęcia zarządu nieruchomością od dewelopera.
9. Wsparcie doradcze zarządu w działaniach prawnych, finansowych i budowlanych:
– wniosek do sądu o nabycie spadku w przypadku śmierci właściciela lokalu i braku aktywności spadkobierców, łącznie z jego przygotowaniem,
– analiza umów w sprawach konfliktowych,
– regulacje wewnątrz wspólnotowe w zakresie wspólnego korzystania z części wspólnych, wykorzystania części wspólnej przez jednego właściciela, ustalenie granic – część wspólna a część indywidualna właściciela lokalu.
– doradztwo w zakresie wykonywanie zaleceń z protokołów z przeglądów budynku,
W wyłącznej kompetencji zarządu przy usłudze on-line pozostają:
1/ podpisywanie umów z dostawcami mediów/usług,
2/ prowadzenie rachunku bankowego, wykonywanie przelewów na podstawie wykazu faktur, kontakty z bankiem,
3/ nadzór na firmą sprzątającą,
4/ planowanie i zlecanie bieżących konserwacji i napraw,
5/ zlecanie i nadzór nad pracami remontowymi,
6/ pilnowanie przestrzegania regulaminu porządku domowego,
7/ odczyt liczników i sporządzanie protokołu z odczytów,
8/ kontakty z instytucjami, gminą, udział w rozprawach sądowych, reprezentowanie wspólnoty,
9/ archiwizacja dokumentów w zakresie który nie jest objęty umową.
Usługi zarządzania nieruchomościami prowadzi firma
EBUD-SERWIS Katarzyna Gontarczyk
z siedzibą w Wołominie
Tel. 604-182-813
E-mail: katarzyna.gontarczyk@vp.pl